Selasa, 28 Oktober 2008

Peringatan sesama kite...

he.he.he...
salam semua & hello there..
biar ku tepek kat sini. So, everybody can read le. Malas aku nak post pada individu tertentu.

Harikiamat akan segera tiba dan batu bintang akan terbit, Al'Quran akan hilang dan matahari akan dekat diatas kepala, saat itulah manusia akan panik. Itulah akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti hawa nafsu dalam jiwa. Dan Barang siapa yang menyebarkan surat ini sebanyak 20(dua puluh)lembar dan disebarkan kepada teman-teman/rekan-rekan anda atau Masyarakat Islam sekitarnya,maka percayalah anda akan memperoleh setelah dua minggu kemudian.Telah terbukti pada seorang pengusaha di Bandung,setelah membaca dan menyalinnya juga menyebarkan sebanyak 20 (dua puluh) lembar, maka dalam jangka waktu 2 (dua) minggu kemudian,dia mendapat keuntungan yang sangatluar biasa besarnya. Sedangkan terhadap orang yang menyepelekannya dan membuang surat ini...
itu je kiriman post yg aku dapat...kira macam tergantung le pulak.

2 ulasan:

Encik Bibir berkata...

wah, ni kene byk insaf nih

Simahmail berkata...

Encik bibir...
sesama lah kita byk insaf..elok gak dapat kiriman message cam ni.
Kekadang...kita lupa kan..
heh.heh.heh...

Photos to share...

PESANAN TUAH ( dari http://abangtuah.blogspot.com/2008/12/tigers-that-miow.html )

PESANAN TUAH


MELAYU SEBENARNYA HEBAT,

MELAYU JUGA SEBENARNYA KUAT,

SILAP MELAYU MEMBUANG ADAT,

SILAP MELAYU KURANG MAUFAKAT,

SARANAN AGAMA TAK AMBIL BERAT,

AYOH MELAYU UBAH TABIAT,

SEBELUM MELAYU HILANG MARTABAT.


Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa

“ hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah.”

Adat bersaudara, saudara dipertahankan;
adat berkampung, kampung dijaga;
adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.