Selasa, 17 Februari 2009

Majlis pen-tauliah-an pengawas kat sekolah ibu.


Ini adalah sekolah ibu sekarang...

Susah bona ibu nak suruh cikgu-cikgu ni pandang kat kamera ibu... At last, dapat le rakam gambar antara 2 org guru yg senior kat sekolah ibu. hehehe.. Pn Maizah & Pn. Thuraiya. (jgn mareee den yo Mai..kalau kau ternampak gamba kau kek blog den ni...)

Sebahagian guru-guru pompuan yg sama-sama menjayakan majlis pentauliahan ni.

Kat atas ni gambar pelajar-pelajar yg dilantik menjadi pengawas sekolah, pengawas pusat sumber & pengawas galeri budaya sekolah. Tgh baca ikrar tu. Cikgu ucapkan selamat menjalankan tugas.

Yang ni lak... gambar guru-guru kelas pendidikan khas. Ibu respek ngan dia orang ni.

5 ulasan:

ASYIQ berkata...

Salam kak,
Saya kat SMK Convent Teluk Intan. Cepat la upload gambar, tak sabo nk tengok gambar ckgu2 Temenggong. Jmputlah dtg ziarah kt blog saya selalu. Krim slm kt kwn2 ye...

ASYIQ berkata...

Salam kak,
Ramainya muka2 baru d temenggong..smua dh tak kenal. Nmpak yang ketara kak nani jer...
Masih mcm dulu ye..kt gelanggang dan ....cikgu masih pakai bangku kayu tu.!!! Kenangan tu...Sama mcm 5 thn yang lepas cuma orangnyer dh ramai yang berhijrah...
Lain kali upload gambar cikgu2 lama ye, angkatan kita dulu...
Tq.

Zamani84 berkata...

Ramai guru baru kat sekolah Ibu ye
Boleh Angah berkenalan??
L a r i k k k k s s

Simahmail berkata...

hahahaha....
Angah nak lari 100m atau 200m?..wakakaka..

"mereka itu... kebanyakan nye single mingle lagi.
Kok bokonan, ibu leh semak latar belakang dia org dulu. Wah!.." (terlebih sudah ibu ni....)

Wahai anakanda, Cik Mazlina tu...nak letak kat mana lak?..huhuhu...jgn le tak jadi pula...

Zamani84 berkata...

Haha
Ooo
Diorang Cikgu Pendidikan Khas ek
Nanti nak tanya Mazlina dia kenal tak
Ntah2 kawan dia

L a r i i i i i k k k

Photos to share...

PESANAN TUAH ( dari http://abangtuah.blogspot.com/2008/12/tigers-that-miow.html )

PESANAN TUAH


MELAYU SEBENARNYA HEBAT,

MELAYU JUGA SEBENARNYA KUAT,

SILAP MELAYU MEMBUANG ADAT,

SILAP MELAYU KURANG MAUFAKAT,

SARANAN AGAMA TAK AMBIL BERAT,

AYOH MELAYU UBAH TABIAT,

SEBELUM MELAYU HILANG MARTABAT.


Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa

“ hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah.”

Adat bersaudara, saudara dipertahankan;
adat berkampung, kampung dijaga;
adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.