Rabu, 19 November 2008

Lunch meals on Nov. 19 2008

Seperti semalam..Pn Inna sahabat lama afkl..suruh tayang masakan ku utk lunch meals ni. So, ini le dia menu nye...

Ulam: timun. Dicecah ngan sos cili...best tau. boleh dimakan begitu sajeeee..

Keropok goreng. Menambah perisa pada suapan...heh.heh.heh..

Menu utama today. Ayam masak lomak cili api...nyummmy tu...

Telur dadar (telur + ikan bilis + bawang putih & sedikit garam)...boleh dimakan begitu saje...manis....

Sos cili api...utk dimakan ngan timun

2 ulasan:

ina berkata...

simahhhh

laponya aku nengok lauk2 ko
aku lum makan lagi ni.....

aku masak sup ikan campur sayur2 je dgn sambal kicap...emmm

ko goreng telo dadar tu ikan bilis ko tumbuk tak...

bukan main mengancam lagi lauk ayam ko ek...dah terasa pedas2 kat lidah aku ni...rajin la ko ni ada keropok lagi...hehehe

Simahmail berkata...

Inna..
kalau rajin elok ditumbuh/blender...memang rasanye lebih serata nanti.
Aku...kalau nak cepat...tak de le tumbuk/blender..heh.heh.heh...

Photos to share...

PESANAN TUAH ( dari http://abangtuah.blogspot.com/2008/12/tigers-that-miow.html )

PESANAN TUAH


MELAYU SEBENARNYA HEBAT,

MELAYU JUGA SEBENARNYA KUAT,

SILAP MELAYU MEMBUANG ADAT,

SILAP MELAYU KURANG MAUFAKAT,

SARANAN AGAMA TAK AMBIL BERAT,

AYOH MELAYU UBAH TABIAT,

SEBELUM MELAYU HILANG MARTABAT.


Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa

“ hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah.”

Adat bersaudara, saudara dipertahankan;
adat berkampung, kampung dijaga;
adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.