Sabtu, 22 November 2008

Topoghanjat den

Salam & Hello..
Malam semalam...nearly 2.00 am in the morning. Kalau kat India baru jam 11 lebih kot.
Tgh chat ngan anak saudara yg belajar perubatan kat India. Terklik le kat blog ku ni. Wow!!! so surprised...sobab tgk flag berkibar kat blog aku tu..ada byk bona..
& 47 visitors on line serentak. Ntah apo tojadi????...tak tahu den doh...
membuatkan mato ku yg kuyu monjadi soga lah balik. heh.heh.heh..
Tak cayo???...ni hah dio...bukti ehh...wakakaka...

4 ulasan:

zamani84 berkata...

Ramainye
agak2 knp ye?
agaknya diorang terbau masakan Ibu kat blog ni kot
('',)

Simahmail berkata...

hahahahahaha....
Tul tu ngah...

zamani84 berkata...

Salam Ibu
Ibu on9 rupenye
ramai betul ye pelawat Ibu
angah tengok kat visitor count tu
org luar negara pun ade tengok ye
;)

Simahmail berkata...

Salam Ngah...
Kalau tgk kat visitor count tu...gitu le gamak nye.
Yelah Ngah...ramai gak yg dari luar negara.
Tapi, yg 47 visitors serentak ni...paling ramai setakat ni.
Ngah,
cubelah cari counter yg boleh suit ngan friendster's blog. MESTI ade punye. Nanti, dpt tahu siapa & dari mana visitors kite..

Photos to share...

PESANAN TUAH ( dari http://abangtuah.blogspot.com/2008/12/tigers-that-miow.html )

PESANAN TUAH


MELAYU SEBENARNYA HEBAT,

MELAYU JUGA SEBENARNYA KUAT,

SILAP MELAYU MEMBUANG ADAT,

SILAP MELAYU KURANG MAUFAKAT,

SARANAN AGAMA TAK AMBIL BERAT,

AYOH MELAYU UBAH TABIAT,

SEBELUM MELAYU HILANG MARTABAT.


Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa

“ hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah.”

Adat bersaudara, saudara dipertahankan;
adat berkampung, kampung dijaga;
adat berbangsa, perpaduan bangsa diutamakan.